May 19, 2011

Apa yang perlu dibuat jika mengantuk dalam kuliah?



Owh. Ada beberapa tips kat sini yang korang boleh guna. Tak kisah kalau nak ikut atau tak.


1. Kunyah chewing gum pastu letak kat kerusi kawan-kawan...
2. Ikat tali kasut kawan yang tidow kat meja atau kasut kawan yang lain...
3. Skodeng amoi-amoi yang cun atau mamat-mamat jambu... Kalau takda, skodeng diri sendiri ja...
4. Cabut kasut kawan pastu baling depan lecturer... Kalau lecturer marah, cakap kat dia yang tadi tu hanya latihan firedrill...
5. Hidu gam...
6. Kalau lecturer tanya ada soalan ka takda, angkat tangan dan ajak dia pergi tengok wayang...
7. Buat-buat mengamuk sakan... Kalau lecturer tanya kenapa, jawab ja nampak kuman kat atas meja...
8. Buat muka marah pastu tenung muka lecturer lama-lama sambil genggam pembaris...
9. Curik dompet kawan dan gelakkan I.C mereka...
10. Cepatkan jam dalam dewan kuliah...
11. Ambik 2 bijik botol dan ketuk kuat-kuat... Cakap kat lecturer Safee Sali ada kat belakang whiteboard...
12. Kumpul batu-batu kecik dan baling kat budak pompuan yang pakai tudung pelik-pelik...
13. Lagakan kawan-kawan sampai mereka gaduh... Bila dah gaduh, rakam dan upload ke facebook...
14. Bila kelas tengah senyap, main mercun pastu salahkan lecturer...
15. Bila kelas dah nak abes, puji lecturer tu cantik atau hensem berkali-kali...
16. Kumpul air dalam baldi dan simbah kat depan kelas... Bagi alasan tu untuk padamkan api kejahatan...
17. Pergi kelas pakai kain kapan dan duduk sebelah lecturer...
18. Bila dah abes satu bab, jerit "goooolllll!!!"... Lakukan sampai kelas tamat...
19. Kalau lecturer bagi assignment banyak-banyak, mintak tambah lagi...
20. Ajak kawan-kawan main batu seremban dalam kuliah...
21. Kalau lecturer tu laki, cakap kat dia zip terbukak... Cakap banyak kali...
22. Jual popcorn dalam kelas...
23. Miskol nombor lecturer banyak-banyak kali...
24. Masuk dalam kuliah dan bagitaw ada pak gad tengah clamp kereta lecturer...
25. Kalau dah ngantok sangat, tidow jelah... 

tambah 1 lagi, tulis setiap ayat yg kluar dr mulut lecturer... ~~hehe ^_^

*boleh ke buat cenggini? err...hehe





ouh! malunye kalau tertido macam ni =_='



notakaki : kalau rasa ngantuk,saye suka conteng2 buku. hahak =p 





4 comments:

fybest said...

suka yang no 3 tu~~~

mira said...

Assalamualaikum..
hehe, boleh jer kalau berani nk buat. :D
sy slalu kalau dah boring msti trtidur gak. xsmpat nk buat yg len. :)

~nsar~ said...

hahaha.. dasat sangat ni.. fiqah selalu buat deep breath 3 kali beserta selawat.. pastu minum air.. insyallah ok..

::nabilah huda:: said...

fybest: hahak same la kite =p

mira: ala,ape ssh..dh ngantok sgt g tydo je..haha

nsar: yup.tu yg sebaiknye :) hehe