May 18, 2011

Shopaholic!


Salam.

Arini rasa macam nak kenang kembali zaman dolu-dolu lah. Em pasal plastic bags. Eheh. Means,plastic a.k.a shopping bags yang kita guna lepas beli belah tu. So,katakanlah korang ni sedang berada di shopping complex. Tetibe korang ternampak pulak sorang minah ni pegang plastic a.k.a shopping bags yang sangat full di tangan. Sampai tak cukup cukup. Sure lah korang akan kata dalam hati," Gila ah. Kaki shopping betul dia tu" atau " Kenapa dia tak borong satu shopping complex ni je?" atau " Hish,kayanya orang tu" atau paling tidak pun memandang jelik kat orang tu. Kan kan?

Eheh. Mengimbau kembali waktu di kolej in last sem. Aku dengan sorang roomate ni pegila outing beli barang. Memang kira banyak ah barang2 yang kitorang beli tu. Maklumlah, bukan barang kitorang je,ramai la jugak yang pesan itu ini suruh belikan macam macam. So,belilah semua.

Then,lepas penat dah beli2 barang,kitorang pun tunggulah dekat depan pintu. Sementara tunggu bas datang. Aku kelihatan sangat gigih memegang plastic bags yang full kat tangan. Sama jugaklah dengan roomate aku yang sorang lagi tu. Lepastu,kitorang kumpullah semua plastic bags tu setempat. Siap bersusun lagi tau. Hehe.

Lebih kurang gini lah banyaknye...


Nak dijadikan cerita,tetiba datang pulak sorang mamat poyo ni dari arah belakang aku. Pastu dia toleh muka dia dan pandang2 je plastic bags tu berselang seli sambil memandang mukaku yang tak chomel tapi kiut ni dengan riak wajah yang jelik serta berbaur sindiran. Huh,rasa nak pelempang je lah muka dia tu! Ingat bagus sangat? 

Lepastu,aku pandanglah plastic bags kitorang tu. Apa yang pelik sangatnye? Jeles ke tengok kitorang ada plastic bags banyak2 ni? Kau takleh lawan kan? Sebab tu pandang semacam je. Hahaha. 

Aku lihat mamat tadi terus menuju ke sebuah kereta dan berbisik bisik kat sorang pompuan ni. Hmm,tu mesti makwe dia. Then,sempat gelak gelak pulak tu. Kureng betul! Haih,sabo je la.

Then,dia patah balik lalu tempat aku menunggu tu. Kali ni dia bawak makwe dia sekali. Sekali lagi,dia pandang kerek je kat aku sambil senyum penuh sindiran. Ouh,lagi sekali aku rasa macam nak sepak2 je mamat tu laju laju. Dalam hati,aku hanya berkata,"Apa tengok tengok? Tak puas hati cakaplah depan depan". Bak kata Usop Wilcha,'Sabor je la..'

Dan bas pun sampaila. Kat dalam bas,aku cerita lah kat roomate yang teman aku pegi shopping tu pasal mamat poyo tadi. Dia pun siap kutuk2 lagi mamat tu. Haha. Ouh ye,masa aku menunggu depan pintu tu,roomate aku tu pegi kemana ntah. Toilet kot. So,aku lah jadi mangsa.

Waktu kitorang menunggu pelajar lain masuk dalam bas(bas yang spesel untuk kolej aku),adalah pulak sepasang kapel ni dengan selambenye naik atas bas. Tengok muka pun dah tau la memang bukan budak kolej aku. Bila makcik bas tanya kapel tu,memang betullah diorang pakai naik je. Then,kapel tu pun turunlah dari bas sambil muka merah2 menahan malu. Aduyai,kesian betullah. Yang budak budak kolej aku pulak dah gelak sakan dah. Memang kelakar lah. Haha.

Haha. Macam macam la yang berlaku kan. Lepas outing tu, kitorang cerita lah kat roomate2 yang lain. Diorang pun gelak gelak je.


notakaki : tak suka dipandang kerek oleh orang orang yang bajet bagus =p




No comments: