Jan 14, 2012

ada aku kesah?





Peace Yaww!

Ops silap, peace yoooo!
*ceh, dah macam ac mizal pulak

Wah, sempat lagi ye nak ber blog bagai ni.
Keje kau berlambak la yobb! Sedar diri sikit! Dush!

Ahh, ada aku kesah? Hal aku, bukan hal kau.

Sikit pun tak kacau hal kau, okay. Tidak sama sekali.



Bercerita pasal 'ada aku kesah' ni, teringat pulak minggu lepas. Sangat kelakar bila ingat balik. Kikikikiki *tutup mulut menahan gelak. Kisahnya bermula apabila pada suatu hari tu, aku bersemangat gi-la nak try shawl pashmina kaler hijau plus merah tu. Aiyakk, rasa macam err..err..menakutkan kan warna tu? Haha. Ada aku kesah? Then, dengan bangun lambat nak pegi kuliahnya, aku pun kelam kabut la nak try pashmina tu. First time ouh pegi kelas pakai macam tu. Kira macam risiko jugak la aku dengan beraninya datang ke kelas dengan style yang mungkin pelik bagi sesetengah orang. Lilit punya lilit, haa nah kauu! Memang menjadik laa guwa cakap luu! Tarak tipu punya maa... Tapi, sori laa. Gua tarak itu gambar mau kasi tengok sama lu. Lain kali saja maa. Eheh. Padahal tade gambaq pun. Ada aku kesah?

Tapi, yang agak malunye, memang macam serabai gi-la la wei. Aku pakai hentam je lilit konon nak jadi hana tajima lah sangat. Then, masuk je lecture hall, terus ada sorang budak laki kelas aku tu tegur," Eh, kak hana tajima!" Haha. Dia memang dari dulu lagi gelar aku macam tu. Tapi, perlu ke? Tak kot. Wah, aku rasa macam datin muda eeww eeww dengan terpaksa kontrol machonye duduk berisan depan sekali dekat lecture. Segan pulak orang dok pandang semacam. Haha perasan gi-la kau. Tapi, ada aku kesah?

Waktu petang pulak, ada lab. So, aku sekali lagi kelam kabut melilit shawl tu. But this time, with different style maa.. Ntah macam mana tetiba ada idea pulak nak buat bunga kat tepi telinga aku tu. Memang sekali tengok, aku macam tampal bunga ros sekuntum yang dikutip entah kat mana, lepastu letak tepi telinga. Adeh, aku rasa macam janda berhias la pulak. Aku pun tak paham kenapa dengan aku harini. Maybe skru longgar sikit kot. Heh. But, ada aku kesah?

Then, dengan selambanye, aku pun pegi lab dengan berjalan catwalk ala ala model. Tetiba, ada la suara suara kedengaran, " Cantik bunga!" "Kak bunga!" "Nak bunga tu boleh?" HAHA sial. Aku dah agak dah. Aku rasa dah macam $%#&*^#%~#$%. Speechless terus. Aku senyum je. Ada jugak yang memuji. Eh, bukan jugak ye, ramai kot. HAHA. Ada jugak yang suruh ajarkan. Ngee, rasa macam berkaliber pulak. Well, ada aku kesah?

Dan, bila dah habis lab pulak, lecturer aku pun cakap,"Pandai awak lilit lilit tudung ye?" Dengan rasa bangganya, perlulah untuk senyum lebar kan? Wahh. Yang aku kesahnya, ada la sorang budak ni dengan nyaringnya panggil aku.. "Kak bunga!!! tunggu! nak bagi liquid!" Okay fine. Dia memang saja nak capub kan aku dekat satu kelas kan? Well, ada aku kesah? Walaupun muka aku merah padam menahan malu. Errr...no komen. Kali ni memang aku kesah dan serik nak pakai macamtu lagik. Derr... =,=


notakaki : I had a very bad tudung day ever.



No comments: