Oct 10, 2012

A moment to remember


So now I want to share about the moment. The most remembered moment so far here at UPMKB. I know that some people said that lastly, the moment will just fade away. But not for me. I will not easily forget all the moments either it's good or bad. 

I'm very thankful to have awesome people here. For me, they are my soul. Without them, there is no fun. We are like a big happy family. Facing our problems together and survive through difficult things, it's just like another new journey for us. Eventhough it's only about one month. Yeah, one month guys. 
----------------------------------------------------------------------------------------------

happy belated birthday Acap !

Hari itu, 
Kita bersua muka.
Kita bergelak ketawa.
Kita bergurau senda.
Kita bermain bersama.

Hari ini,
Kita masih bersama.
Kita masih tertawa.
Kita masih satu keluarga.
Kita masih bahagia.

Dan untuk hari esok,
Aku harap kita sentiasa bersama.
Aku harap kita tak pernah bermasam muka.
Aku harap kita teruskan perjuangan kita.

*pause ----


Dulu, aku pernah membaca komen fb seorang pelajar di sini berkata :

" Di sini, korang tak akan jumpa kemewahan dan kesenangan, tapi korang akan jumpa kesederhanaan dan kekeluargaan.."

Ya, mungkin betul apa yang cuba diperkatakan.


kalian buat aku tersenyum :)


basketball together

“A Life is Measured by Moments Like These”

Okay stop berpuisi sastera. hahaha. Hmm okay nak citer ni. Haritu kitorang buat prank birthday party kat sorang klasmate ni, Acap. Tapi dah macam sambut birthday untuk semua orang dah. Lepas syok hadam kek secret recipe, terus masing-masing kena tepung dengan krim kek kat muka. *mulalah aku rasa menyesal pakai baju cecantik malam tuu -.-'

Noicee. lepas berkejar-kejaran lenyek kek kat muka tiap orang, kitorang main true or dare. Bahaya ah main dengan diorang ni. Soalan 'true' memang dasar kontroversi gila. Yang 'dare' pulak, memang dasar nak bagi malu ahh. HAHA. Then lepas penat main, pegi pulak main basketball sampai tengah malam. Terbaiklah aku main sambil pakai jeans & cardigan & berkaki ayam. First time pulak tu berbasketball. Kira macam pecah rekod la.

Esoknye, baru kitorang sedar yang basketball tu best & ohsem. Terus kitorang sambung main tetiap malam (kalau boleh). Dan seluar koyak dan kulit kaki koyak tu kadang-kadang membuatkan aku give up. Imagine lah kalau setiap kali main, mesti seluar koyak. Dahla seluar baru beli wuwuwuu. Tu tak kira dengan bibir berdarah sebab terkena bola. Tapi tu klasmate aku yang injured. 

Hmm apa boleh buat. Main basketball dengan boys memang mencabar. Umpama... (eh aku tak reti reka peribahasa). Tapi disebabkan girls sangat ohsem dan star, Abang Long Shark pun berani kitorang lawan (serius lahh). Tu tak kira Paan Tarbus lagi. Takleh cakap apa la, superstar kot haha.

Selain basketball, ada jugak guna court tu untuk main roller skate. Noharremm. Mengganggu emosi Ballerz sekalian. Tengok orang main roller skate, teringin jugak nak try. Err k fine aku takut sebenarnya. -.-' Mungkin malam ni main basketball lagi atau mahu beralih dengan futsal. Gituuu.

So ape yang aku mahu luahkan adalah, 'Woii korang tak penat ke tetiap malam asyik basketball je ? Sedangkan Paan Tarbus pun semput. Hebatlah korang HAHA,'

Tapi takpe, aku enjoy je main. Tapi aku tak sanggup tengok seluar kesayangan aku koyak lagi. Tu jee. Peace !


“Do not look back and grieve over the past, for it is gone; and do not be troubled about the future, for it has yet to come. Live in the present, and make it so beautiful that it will be worth remembering” 


notakaki : kan best kalau tetiba satu malam ada someone call & mainkan gitar untuk aku. rindu saat itu. eh apa aku merepek ni ? 


2 comments:

amirahramli said...

korang rapat sbb sikit kn?Adehh,jles ak! >.<

nahunabila said...

amirahramli: a'ah skrg pn dh rapat. pegi mne2 pn sme2 hehe :D