Nov 14, 2012

Salam Maal Hijrah



Dah masuk tahun baru 1434 H, Awal muharram. Alhamdulillah.

Moga dengan tahun baru ni, kita juga berazam untuk berhijrah menjadi lebih baik. InshaAllah. Yelah, bukan senang kan nak jadi baik. Memang susah. Nak jadi baik je, ada je shaiton shaiton mengganggu kan. Hehe biasa lah tu. Memang shaiton suka orang jadi jahat. Tapi kita sebagai muslim takkan nak biarkan je shaiton bertepuk tangan gembira sebab berjaya buatkan kita jadi jahat ? Tepuk dada tanya iman la beb hehe.

Hm okay. Cerita pasal hijrah ni...hm sebenarnya aku dah lama berazam nak jadi lebih baik. Tak, bukan maksud aku sebelum ni aku tak baik. Tapi aku sedar memang diri ni banyak kekurangan. Banyak lagi yang patut diimprove. Well, aku taknak menjadi seorang Islam semata-mata aku ni memang dilahirkan Islam. Ish mana boleh macam tu. Hidup mesti ada matlamat. So matlamat aku, biarlah aku menjadi seorang Islam yang berjuang demi agama sendiri. Yang berusaha mengajak orang lain ke arah kebaikan. Yang boleh menjadi daie.. inshaAllah hehe.

Alhamdulillah. Allah temukan aku dengan sahabat-sahabat yang berusaha mengajak aku ke arah kebaikan. Dulu pun, aku dah jumpa dengan bermacam-macam jenis sahabat. Mungkin ada hikmah kenapa aku bertemu dengan mereka. Dan sekarang baru aku sedar, sahabat tu lah cerminan diri kita. Kalau sahabat tu baik, jadi baiklah kita. Begitu juga sebaliknya. Tapi sebenarnya aku tak kisah bersahabat dengan siapa pun. Asalkan kita tahu yang mana baik, yang mana buruk. Kalau kawan kita salah, kita tolong betulkan. Ala, kita sama-sama nak masuk Syurga kan ? Pernah dengar kan istilah 'Bersahabat until Jannah' ? So...?


Nak berubah tapi tak tahu macam mane ?

Baca tips kat bawah ni okay :)





So, dah bersedia ke nak berubah mulai sekarang ?



InshaAllah kita sama-sama berusaha ye. Jangan tunggu lagi sebab ajal tak kira masa.

Err kbaii assalamualaikum.


notakaki : moga kita istiqamah dalam menuju perubahan


1 comment:

saifudin said...

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)