Aug 16, 2012

Ramadhan will leaving us


Lebih kurang 3 hari lagi kita bakal meninggalkan bulan Ramadhan yang penuh barakah ini (ayat skema). Alahai rasa cepat je masa berlalu kan. Rasa belum puas nak menikmati keindahan bulan mulia ni. So, macam mana Ramadhan awak-awak semua ? So far so good ? Still bersemangat untuk Terawih ? Atau sekarang dah busy dengan persiapan raya ? Ehem.

Hmm sebenarnya Ramadhan kali ni la yang paling bermakna and the best for me sebab full-time dapat berpuasa dan beribadah dengan family tercinta. Sebelum ni susah tau nak balik rumah dapat cuti semata-mata nak berbuka masakan mak, lepastu pergi terawih sama-sama. Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk bertemu bulan Ramadhan tahun ni. Semoga dapat berjumpa lagi Ramadhan pada tahun depan, inshaAllah.

hmm berapa banyak checklist ni yang kite dah buat ek?


"Rasulullah SAW bersabda maksudnya: Berapa banyak orang yang berpuasa tetapi dia tidak mendapat apa-apa dari puasanya kecuali hanya lapar dan dahaga. [Riwayat Ibnu Majah]"

Dalam bulan Ramadhan ni kita diuji dengan kelaparan dan kehausan. Tak kurang pula yang diuji dengan berbagai dugaan yang lain. Itulah namanya dugaan bulan Ramadhan. Apapun dugaan yang melanda, banyakkan berdoa mintak petunjuk dan keampunan daripada Allah. Manalah tahu dugaan yang kita dapat tu sebagai penghapus dosa lampau kita atau ada hikmah yang tersembunyi. Whatever is, He knows the best.

Okay cerita pasal persiapan raya, yeah I'm done! weee! Just tak sabar tunggu balik kampung je. Esok, inshaAllah akan bertolak ke Johor. Perjalanan mungkin memakan masa setengah hari dari Ipoh. Tapi maybe cepat sikit sampai sebab usually suka singgah R&R untuk makan. Bulan puasa ni taklaa hee. Raya keempat baru kat Teluk Intan. Raya kelima? Ouh the most grand day : My friend's wedding. Nak tau sape dia? Psstt..tunggu next entry. And that day bukan setakat wedding diorang je, but the most grand reunion of two schools. InshaAllah the best moment ever because..I tak sabar nak jumpe kengkawan lama you know!

Haha terlebih excited pulak kan kite nih. Hee takdela sebenarnye seronok tengok kawan-kawan bahagia. Sorang-sorang jadi young bride. Kite ni bile pulak ehh? *mood gatai -.-'. Btw, disebabkan ramai dah feeling-feeling nak raya, so........

*pasang lagu raya

Saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada seluruh Muslimin & Muslimat dan juga kepada semua yang mengenali diri saya. Salah dan silap harap diampunkan. So, kosong-kosong la kita ek? *nyanyi lagu Kosong-Najwa Latip -.-'

Meh layan dulu kartun raya ni by Datuk Lat

Haha till we meet again in the next entry. InshaAllah nanti update pasal raya pulak. Hewhew. K bai!

notakaki: tahun ni semua beraya dengan duit baru. haha

5 comments:

dilla.d said...

my fav tau lat ni , btw hellow i folowed u okay ;)

nahunabila said...

dilladoodledat: thanks yaw babe! :D

lynndAmya said...

haha, selamat harli laya~~~~ (n_@)

Momo said...

sedih ramadhan dah nak pergi:(

nahunabila said...

selamat hali laya kpd saudala saudali! :D