Jun 23, 2012

Bulatan Gumbira


What is Bulatan Gumbira? ( happy-circle )


Its a circle where we gather around together and learn how to fulfill our life in an ultimate ways..but honestly there's a time when you feel that u wanna be away from the circle..but amazingly, on top of ur mind, u'll feel how unlucky, unthankful and not so clever u're to get away from the circle..


It's an USRAH :)


Bulatan gembira memang gembira..bila kata "gembira", ia bukan hanya dinilai dengan parameter riuh gelak ketawa..tapi gembira juga adalah perasaan apabila kita rasa tenang dan redha with each other, when we're at ease with the fact we care for each other, that we help each other towards Jannah, and we wish we'll go there together insyaAllah.




video ini sangat Ohsem!


Secara jujurnya, apabila terlihat video ini, lantas mengingatkanku tentang Usrah Tarbiyyah yang telah lama ditinggalkan di zaman persekolahan. Sungguh, aku rindukan zaman ditarbiyyah oleh naqibah usrah, ukhti-ukhti yang sering mengajakku ke arah kebaikan. Naqibah usrah itu sendiri adalah yang terpilih di kalangan pelajar. Naqibah itu dipilih bukan bermakna ilmu mereka telah cukup. Bahkan mereka dipilih untuk bersama-sama dengan rakan seperjuangan meletakkan landasan hidup atas jalan Allah. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------


Bagi aku, hari-hari adalah tarbiyah dan tarbiyah ada di mana-mana. Sama ada kita sedar atau tidak. Kita pasti melalui fasa-fasa, Yang bila mana difikirkan semula mungkin kita tidak menyangka kita sudah pun berada difasa itu. Setiap hari kita belajar sesuatu. Ada kala, kita merasakan diri tidak mampu untuk melaluinya. Kemudian, siapa sangka kita sudah pun melepasinya.







I learned that, usrah is NOT JUST A GROUP DISCUSSION, it's a FAMILY. These girls, with me in the circle, are not just mates or friends, they are my sisters. And no, we don't only discuss about religion, we shared about the things that bothered our mind. We helped each other.


Allah shows that everyone need a murobbi for Muhammad is our murobbi, and Allah is The Murobbi to our prophets. For He (Allah) is the best murobbi to all of us.




Ehem. Sekian sahaja ceramah daripada saya. Hihiks.


Ekceli just nak share video ohsem tu kat korang semua. Ohsem kan editing dia? Dahla guna latar suara korea. Sumpah comel. Awwwrrr. Sambil tu, video ohsem tu diselitkan dengan mesej dakwah. Tentang pengalaman usrah seseorang yang belajar di Korea. Video beliau juga memenangi tempat pertama dalam Pertandingan Video OSEM APG '11. OSEM (Ordinary Self, Extraordinary Muslim)




notakaki : aku mendambakan teman yang ingin mengajakku bersama sama ke syurga Allah :')

12 comments:

M Fizan said...

video tu sangat ohsem! four thumbs up. teringin nak join usrah...

nahunabila said...

yeah! kann? tu laa. hrp2 dpt join usrah2 tu lg. :)

AL AZRUL said...

yea, usrah sgt mnarik..

Yasmin Aris said...

teringin nak join usrah :')

Penulis Rendang said...

saya pun dah lama tinggalkan usrah nie.... bla ingat balik, rasa mcm sweet je waktu dlu, kongsi cerita, ilmu, gelak tawa sama2... it precious memory to remember..:)

Farah Aida said...

video tu memang owshemm sangat-II . Seronok tengoknye . haha . alhamdulillah kat sini still ade usrah .

nahunabila said...

AL AZRUL: kann? :')

nahunabila said...

Yasmin Aris: dh lame tak join :')

nahunabila said...

Lutaibar: yes and the most important, ukhuwah itu sentiasa ada. sgt sweet :')

nahunabila said...

Miss Faraa: kann? mmg ohsem. ouh bagosla Faraa still join usrah. hope satu hari nnt dpt jugak join :')

Gdsbnga said...

dah lama tak pegi bulatan gembira .

nahunabila said...

gdsbnga : same with me :)