May 1, 2012

stop judging


"DON'T JUDGE A BOOK BY IT'S COVER"

Hai and yeah, tajuk di atas menerangkan segala galanya.

Hey people, stop judging. Dan kalau rasa diri tu tak berapa kenal sangat dengan someone tu, janganlah sikit sikit nak fikir buruk pasal orang tu. Kau cakap dia kerek la, sombong la, gedik la, and so whatever. Dia tak senyum, kau kata dia kerek. Dia tak tegur, kau kata dia sombong. Dia buat gaya ngada ngada sikit, kau kata dia gedik. Please guys, don't ever judge people. But yelah, some people said, 'daripada luaran, nampaklah dalaman.' Okay, it's true. But, siapa kita nak judge orang?

Dan aku sendiri ada pengalaman. Dulu aku suka sangat judge orang yang aku tak kenal mengikut personaliti luaran dia. Contohnya, bila some girls tu freehair ke lalu depan aku, aku akan fikir, eeii mesti budak tu gedik kan? Senyum pun tak. Sombong gila. Then, aku pun selalu lah kutuk kutuk budak tu dengan kengkawan. Tapi, at last, dia pulak yang jadi kawan baik aku. Lepas kenal betul betul, barulah tahu dia tu sebenarnya sangat baik, peramah, caring, and etc. Lepas saat itu, aku dah stop judging orang.

Yeah, but people always doing wrong. Because bukannye sekali dua or sorang dua yang suka judging aku. Aku tahu, ramai. But then, bila dah kenal, baru diorang tahu siapa aku. Mereka sendiri cakap. FYI, aku memang segan nak tegur orang yang aku tak kenal, except orang tu kena tegur aku dulu. Hanya bestfriends saya yang tahu pasal itu. Dan aku jugak susah nak melontarkan senyuman kat orang. Ecewah ayat. Tapi bila sekali aku senyum, menawan gila kot. Kahkah ayat takleh blah. Masa kat kolej dulu pun, kalau orang tu senyum kat saya dari jauh, jangan haraplah saya nak balas balik. Sebab apa? Ehem, saya ni rabun dan saya tasuke pakai spects okay. HAHA. Memang konpem tak nampak orang lah.

So, my advice, janganlah suka label orang tu macam macam. Saya sendiri pun tasuke okehh.
Sekian.






notakaki : neslo sangat sedap minum di tengah malam. febret saya sekarang. hiks.



No comments: